Nařízení o ochraně osobních údajů GDPR je v platnosti již od 25.5.2018. Většina společností, hlavně obchodníků, čeká na universální řešení, které budou moci následně použít. Avšak toto řešení nebude tak jednoznačné.
Jak Vám můžeme pomoci a jaké řešení nabízíme?
Směrnice GDPR má mimo jiné přímé dopady na technickou infrastrukturu Vaší společnosti. V souvislosti s GDPR jsme implementovali úpravy, které vám pomohou řešit některé záležitosti týkající se GDPR. Váš informační systém připravíme tak, že přidáme moduly, který bude chránit Vaše data.
Modul šifrování dat
Směrnice GDPR přímo nenařizuje povinné šifrování dat, nicméně tento pomocný nástroj zvyšuje datovou bezpečnost a umožňuje tak provádět nad vybranými daty šifrování. Jedná se o opatření, které opravdu doporučujeme. Způsob uložení dat v SQL databázi se nemění, na formuláři jsou údaje čitelné, ale v datech jsou uloženy šifrovaně. Šifrovat nelze primární klíče, a stejně tak nelze šifrovaná data jakkoliv řadit (sestupně, vzestupně). Rozhodnete-li se implementovat šifrování dat, je tak třeba šifrovat celé FDB soubory nebo (lépe) celé disky pomocí specializovaného modulu vhodného k tomuto účelu.
Cena za modul šifrování dat je obecně řešena pevnou sazbou 4.000,- bez DPH. K této sazbě je účtováno 100,- bez DPH za každé šifrované pole.
K tomuto modulu doporučujeme dokoupit také modul Nastavení polí ochrany dat. Potřebujete-li anonymizovat záznam, můžete spustit proces přímo z kartové stránky dané tabulky. Ve výchozím nastavení modulu jsou podporované záznamy u karet kontaktu, zákazníka, dodavatele, zaměstnance a zdroje. Tyto tabulky v základní verzi systému obsahují osobní údaje subjektů a je potřeba jednotlivé údaje anonymizovat.
Cena modulu, který obsahuje anonymizaci výše uvedených tabulek, včetně implementace nových polí Datum pořízení, Souhlas udělen do, Log udělených souhlasů (nutno mít volnou tabulku a formulář v licenci), filtr Nelze zobrazit kartu s neuděleným souhlasem, činí 24.000,- bez DPH.
Spolu s těmito tabulkami doporučujeme anonymizovat také i související tabulky, například Adresy příjemce, Alternativní adresy, Protokoly změn, aj. Cena za další agendu, dle potřeby zákazníka, činí 2.400,- bez DPH.
Více základních informací o GDPR naleznete zde: